Євразія

ЄВРАЗІЯ
Очікувані  результати навч-пізнав дія-сті учнів
Тема уроку
Знаннєвий компонент:
знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку.
Діяльнісний компонент:
характеризує географічне положення материка;
пояснює закономірності форм рельєфу, клімату, річок та озер, типів ґрунтів, типових рослин і тварин, природних зон материка;
аналізує особливості розміщення корисних копалин на території материка та їх вплив на господарську діяльність людини;
знаходить і показує на картах різного масштабу:
моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське;
затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська;
протоки: Босфор, Ла-Манш,
острови: Велика Британія, Ірландія, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські, Шрі Ланка, Тайвань;
півострови: Балканський, Апеннінський, Піренейський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея,
Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський, мала Азія
рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська, Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик;
гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма);
нагір’я: Тибет, Іранське;
вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма;
пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі;
річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр;
озера: Каспійське, Женевське, Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море;
держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина;
порівнює типи клімату в межах помірного поясу Євразії, висотні пояси в різних гірських системах;
установлює причини різноманітності природи Євразії.
Ціннісний компонент:
висловлює судження щодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором;
оцінює наслідки сучасного впливу
господарської діяльності людини на природу материка;
обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії;
робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей.
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу
Презентація
Відео
Інтерактивна вправа 1, 2
Дослідження та освоєння материка


Кліматичні пояси і типи клімату



Природні зони. Вертикальна поясність. Зміни природи материка людиною.

Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної  спадщини  ЮНЕСКО.

Дослідження
Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів
Населення Євразії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії.

Найбільші держави Європи.

Найбільші держави Азії.

Узагальнення та систематизація знань учнів з  теми:  «Євразія»

Немає коментарів:

Дописати коментар